Welcome to Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu Welcome to Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu

Welcome to Laos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Maart 2015 | Laos, Luang Prabang

Daar ben ik weer, inmiddels in Laos belandt. Nadat Lizz op controle was geweest in het ziekenhuis en alles in orde was moesten we toch nog een week in Bangkok blijven voor de zekerheid als er toch nog wat mis zou gaan. Waar we eerst na 3 dagen zo snel mogelijk weg wilde uit deze stad zijn we het na 2,5 week toch wel gaan waarderen, we zijn op plekken geweest waar we anders nooit de tijd voor hadden genomen maar ik heb me vooral lekker laten verwennen door m'n gezicht te laten verzorgen en me te laten masseren. Daar is het immers vakantie voor haha ;)
Na 2,5 week in Bangkok geweest te zijn hebben we onze reis voortgezet richting Laos. We hebben de Sleeping-train gepakt naar de grens bij het stadje Vientiane. De slaap trein was echt een super leuke en vooral comfortabele ervaring, we vonden het eigenlijk jammer dat we na 11 uur op plaats van bestemming waren..
Toen waren we bij de grens van Thailand naar Laos waar normale goed voorbereide mensen een visum gingen regelen, wij als twee stomme kippen hadden niet genoeg cashgeld op zak maar dachten dat we daar toch wel ergens moesten kunnen pinnen..?! Medereizigers waren ook niet erg behulpzaam dus toen ik het nog eens aan het loket ging vragen zei die mevrouw dat we gewoon met de rest mee moesten gaan en in Vientiane, de stad in Laos, ons visum konden regelen. Dit vonden we een beetje vreemd want waarom deed niet iedereen dit dan maar oke we hadden geen keus dus daar gingen we.
Eenmaal in Vientiane aangekomen (half uur rijden van de grens) probeerde we een loket te vinden om ons visum te regelen.. Dit was natuurlijk nergens te regelen want dat moet bij de grens gebeuren. Toen we onze situatie aan locals uit legde snapte ook niemand er iets van want ze hadden nog nooit meegemaakt dat er mensen zonder visum het land binnen kwamen.....
What to do.. Uiteindelijk een behulpzame taxi chauffeur gevonden die ons naar de grens en terug heeft gebracht en ons visum was geregeld. Wel allemaal in de verkeerde volgorde maar het is goed gekomen haha :)

Hierna hebben we de bus gepakt naar het plaatsje Vang Vieng waar we savonds om 7 uur aankwamen en 4 dagen gebleven zijn. Dit plaatsje staat bekend om zijn drank en drugs toerisme en dat was dan ook wel goed te merken. Grote groepen jongeren die zich helemaal lens zuipen (wij natuurlijk niet).
Los daarvan was het een leuk dorp met veel water activiteiten en andere dingen te doen. We zijn gaan 'tuben' dat is met een grote zwemband de rivier stroomafwaarts drijven. Super leuk als de zon schijnt en je lekker kunt dobberen maar helaas regende het de hele dag waardoor we na 2uur bijna ijspegels aan ons haar hadden hangen en ook geen andere tubers meer tegen kwamen haha ;) gelukkig zagen we toen een soort blokhut langs de rivier met een paar locals en twee toeristen die aan het kayakken waren maar ook een stop hadden gemaakt vanwege de regen. Daar werd een vuurtje voor ons aangemaakt en kregen we thee om op te warmen. Het laatste stuk waar we nog een uur over hadden moeten dobberen zijn we met die toeristen mee in de kayak gegaan en de band erbij, dat was een beter idee! :D

Gister hebben we een scooter tocht gemaakt en savonds hadden we de nachtbus naar Luang Prabang, alle toeristen in de bus was gezegd dat we om half 7 zouden aankomen, wat te overzien was.. Maar wat bleek ze hadden ons (voor de zoveelste keer) genept en we kwamen al om half 4 aan in Luang Prabang.. Alles pikkedonker, werden niet eens in de stad zelf uitgezet en niemand had een slaap plek omdat we dachten dat we sochtends zouden aankomen.
Met z'n alle zijn we richting het centrum gelopen en Lizz en ik hadden gelukkig al snel een hotel gevonden wat nog een kamer vrij had, eigenlijk waren ze helemaal niet open maar de bewaker liet ons half slapend binnen

• 28 Maart 2015 - 11:26

Marjolein Luijten:

Dit hoort er nog bij, site laadt om een of andere rede niet m'n hele verslag: We hadden geen minuut geslapen in de bus omdat de bus chauffeur zo achterlijk reed dat ik blij was dat ik al m'n ledematen nog had dus we hebben in het hotel heerlijk nog een paar uur kunnen knorren.
    Om 12 uur moesten we eruit en zijn we gaan zoeken naar een goedkoper guesthouse en binnen een half uurtje hadden we al wat leuks met de Mekong river in onze achtertuin :)

Hier blijven we nu wel een aantal dagen aangezien er veel te doen en te bezichtigen is :) Laos is geweldig mooi ik krijg er soms zelfs kippenvel van en het eten is heerlijk!

Bye bye xxxxxxxx

• 28 Maart 2015 - 11:37

Jeroenelientje:

Gaaf mar, en dat met dat visum ook echt... Haha! Mooi dat jullie telkens zo kalm blijven.

• 28 Maart 2015 - 12:06

Eugene:

Gewoeldige avonturen...))) xx

• 28 Maart 2015 - 17:24

Nicole:

Fijn om je net weer gesproken te hebben!Beloof me geen enge dingen doen hoor !

• 28 Maart 2015 - 17:25

• 28 Maart 2015 - 17:26

Nicole:

Fijn om je net weer gesproken te hebben!Beloof me geen enge dingen doen hoor !

• 28 Maart 2015 - 17:28

Fijn dat mijn berichtje er 3x op staat grrrrrr

• 28 Maart 2015 - 17:52

Nanny Bouten:

Zo'n reis gaat dus niet van een leien dakje. Weer van alles meegemaakt! Mooi hoe je schrijft dat je kippenvel krijgt van het mooie Laos. Het is hier ook snertweer. Have fun! En luister naar Nicole (3 x
    :-)

• 28 Maart 2015 - 17:53

Nanny Bouten:

:-)

• 28 Maart 2015 - 19:58

Karin Van Der Venne:

geniet er maar van meiden.
    Volgens mij moeten jullie niet meer iedereen blindelings vertrouwen.

• 28 Maart 2015 - 23:02

Lilian:

Hahahahha... Je ledematen, had Thea toch gelijk :) ondertussen hebben jullie al zoveel meegemaakt dat jullie nergens meer van opkijken. Blijf schrijven! Skypen morgen xx

• 28 Maart 2015 - 23:25

• 29 Maart 2015 - 07:02

Demi:

Oh mar ik denk bij alles Omg.
    Als mij dat zou gebeuren ik werd gek!
    Gelukkig ben jij hier relax genoeg voor haha
    Doe voorzichtig!

• 29 Maart 2015 - 14:15

Patrice:

Hi Dames Jullie komen nog moe thuis tijd voor meditatie in een temple
    Take care love your auntie xxxxxxxxxxxxxxxx