Into the wild - Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu Into the wild - Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu

Into the wild - Laos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 April 2015 | Laos, Luang Prabang

Inmiddels een week later hebben we Luang Prabang verlaten en zijn we gister ochtend héél vroeg (8uur ) op de bus gestapt naar een klein bergdorpje Nong Khiaw.
We zijn een week blijven hangen in Luang Prabang omdat het een hele rustige mooie stad is waar veel te doen en te zien was, en ons visum voor Vietnam daar hebben moeten regelen.
De eerste dag in Luang Prabang hebben we een fiets gehuurd en zijn we in en rondom de stad gaan fietsen. In eerste instantie waren we van plan om naar de watervallen te fietsen maar aangezien we geen versnellingen hadden en deze 28km en veel bergen verderop lag zijn we naar 1 km toch maar weer omgedraaid dat was iets te enthousiast in 35 graden, zelfs voor ons fiets volk.
Om de stad op de fiets te zien was heel leuk zo hadden we meteen een goed beeld hoe groot het was en waar wat te doen was.
Maandag zijn we daarom maar met de tuk tuk naar watervallen gegaan, we waren vroeg vertrokken en dat kwam goed uit want toen wij om 3 uur weg gingen waren er busladingen toeristen aangekomen en begon het te regenen. De watervallen waren echt waanzinnig mooi en eigenlijk moeilijk te beschrijven, het begon beneden waar ik al dacht 'wauw' maar toen bleek dat het nog veel verder ging en kon je steeds een plateau naar boven klimmen, hier werd het water alleen nog maar blauwer, het uitzicht mooier en minder mensen :) hier hebben we de rest van de dag van kunnen na genieten.
Dinsdag hebben we een chilldag ingelast want we moesten toch ff bijkomen van deze heavy activiteiten ;) reizen kan vermoeiend zijn haha!!
Woensdag zijn we ons visum voor Vietnam gaan aanvragen en toen dat gebeurd was zijn we nog naar een vlinderpark in de buurt geweest, dit was een project van een Nederlands stel. Dit heeft als doel om de lokale bevolking en vooral kinderen te laten zien hoe mooi hun eigen natuur is omdat ze dit vaak zelf niet zien. Daarnaast willen ze de bevolking informeren over landbouw omdat er steeds meer westerse grote bedrijven verkeerde zaden aan de boeren hier verkopen die ervoor zorgen dat de natuurlijke vegetatie doodgaat en alleen nog dat landbouwproduct er kan groeien.

Dan kom ik meteen mooi op het volgende wat voor ons best wel een eye opener is om te zien, we zitten hier al een week in bedomde lucht, je ziet de zon bijna niet en er vallen constant as vlokken uit de lucht. Ze zijn hier in grote getale stukken bos aan het af branden om dit klaar te maken voor het regenseizoen zodat de grond daarna goed vruchtbaar is voor landbouw.
Erg jammer van de mooie natuur en we zien dus constant talloze brandwolken boven de bossen uitkomen..

Vrijdag middag lag ons visum klaar en zaterdag ochtend (gisteren) zijn we dus vertrokken naar Nong Khiaw. Hier zaten vrienden van ons die al een bungalow voor ons gereserveerd hadden met prachtig uitzicht en wederom de rivier als onze achtertuin. Gister hebben we het stadje een beetje verkent en stuitte we op een groepje jongeren dat buiten bij hun huisje bier zat te drinken en te eten, wat trouwens voor iedereen de favoriete dagelijkse bezigheid hier lijkt haha. Ze nodigde ons uit om bij hun te komen zitten en daar hebben we een tijd gezeten. Over een week is hier het nieuw jaars feest volgens hun kalender en vandaar dat er grote bedrijvigheid is in alle dorpen om alles nog klaar te maken voor het grote feest dat 4 dagen duurt.
Vandaag gaan we met de boot naar een plaatsje wat alleen met de boot te bereiken is. We hebben nog ongeveer 10 dagen voordat we Vietnam in mogen dus tot die tijd gaan we wat kleine dorpen hier in het noorden van Laos verder verkennen.

Alles is dus nog steeds helemaal toppie en we genieten volop, dat kan ook niet anders hier. Internet is trouwens wel bagger.
Ohja en vrolijk Pasen iedereen, Bye bye xxxxxx

• 05 April 2015 - 14:14

Eugene:

Leuke avonturen!!! Geniet d'r maar lekker van !!xx

• 05 April 2015 - 22:42

Patrice:

jullie hebben het wel geweldig Wat is de leven mooi
    Nu nog wat fotos dan weten we het allemaal weer xxxxxxxxxx

• 06 April 2015 - 11:47

Oma:

en ik maar denken, dat je pasen in ned. zou missen, neeeee dus wat een andere wereld. xxxxxx

• 06 April 2015 - 15:27

Marjolein:

Verslag staat er weer maar voor een deel op, de rest komt eraan!

• 07 April 2015 - 14:25

Carina Sotgiu:

leuk om om mee te kunnen genieten van jullie vakantie.
    Bouw onvergetelijke herinneringen op en veel plezier

• 07 April 2015 - 18:18

Wil:

ik geniet ontzettend van jullie berichten en reis mee,