Aapjes kijken en met de handjes eten - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu Aapjes kijken en met de handjes eten - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Marjolein Luijten - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken en met de handjes eten

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 April 2013 | Ghana, Damongo

Wat gebeurd er hier toch veel op een paar dagen tijd, woensdag heb ik mijn laatste dag op de kinderafdeling gehad, wat ik stiekem niet zo heel erg vind.
Woensdagavond waren we uitgenodigd om te gaan eten bij onze nieuwe vriendin uit het dorp Falila, ze heeft voor ons de Ghanese specialiteit 'Fufu' gemaakt, dat is een soort grote deegbol in soep gedoopt met kip. Op een bankje tussen de hutjes eten we voor het eerst met onze rechterhand Fufu, wel even wennen zo zonder mes en vork. Wel lekker trouwens :)
Donderdag ochtend ging de wekker om 5.15 omdat we om 6 uur de taxi hadden besteld om naar het nationaal Mole Parc te gaan. Maar natuurlijk zijn we hier in Ghana en dat moest ons nog even goed duidelijk gemaakt worden want de taxi kwam niet opdagen.... Om 6.30 dus maar hals over kop een andere taxi geregelt, en om 8 uur kwamen we in het Mole Parc aan. 1.5 uur later dan gepland dus de safari die om 7u weg ging hadden we al gemist. Toen hebben we de jeep safari om 11 uur maar gedaan en achteraf was dat geluk bij een ongeluk wánt we hebben maar liefst 9(!!!!!) olifanten gezien op 20 meter afstand, wat heel zeldzaam is en iedereen die we het vertellen die vaker in Mole is geweest is heel jaloers op ons haha :) Verder hebben we nog pumba's (zwijntjes), antilopes, apen en andere kleine dieren gezien.
Toen we om 1 uur aankwamen terug bij het restaurant en zwembad wilde we op ons gemak lekker gaan lunchen. Totdat de bavianen ons eten hadden geroken, bavianen rond het zwembad, rennend over de tafels en ze stalen zakjes en broden van bezoekers. We hebben er leuke filmpjes van dus degene die me niet gelooft of denkt dat ik overdrijf: ik heb bewijsmateriaal ;)
De rest van de dag hebben we rond het zwembad gehangen en hebben steeds een paar van ons de wacht gehouden want de bavianen lieten ons niet met rust.
's Avonds wilde we ons lekker gaan douchen in onze 'luxe' hotelkamer, maar toen werd ons verteld dat er vandaag helaas geen water en geen elektriciteit was dus helaas dat werd weer wassen met een teiltje water.

De dag erna hebben we de hele dag een beetje om en in en zwembad gehangen en lekker gegeten en om 6 uur hadden we de taxi gepakt om nietsvermoedend rustig naar huis te gaan rijden.
Achteraf gezien zijn we te euforisch en blij geweest tijdens onze taxi rit want na een half uur, in het pikke pikke donker, midden in de bush bush viel de motor uit. De taxi chauffeur probeerde eerst zelf wat te sleutelen en sprong achterop een voorbijrijdende motor om bij het dichtsbijzijnde dorpje iets van autoonderdelen te kopen om de auto te repareren. Maar helaas dat mocht niet baten. Na een half uur in de hitte, donkerte, geen idee waar we waren kregen we het toch wel benauwd en hebben we onze taxi chauffeur op het hart gedrukt om maar eens snel alle taxinummers te gaan bellen die hij kende om ons op te komen halen. Een uur later kwam er ein-de-lijk een busje aanrijden met loeiende sirenes, de verlossing!
Om half 9 waren we dan eindelijk thuis en toen we bekomen van de schrik waren zijn we gaan slapen.

Vandaag zijn we naar de markt geweest om stoffen te kopen en morgen gaan we naar een kleermaakster om custom made clothes te laten maken.

Olifanten van dichtbij gezien, apen die ons besprongen, Fufu gegegten, in het donker stil gestaan (wat trouwens de laatste keer was dat we door het donker gereisd hebben) en stoffen gekocht, het waren weer een paar leuke dagen hier die niemand ons meer af neemt :)

Tot de volgende keer!!

• 27 April 2013 - 18:27

Chanzwien:

ZWEIN, het doet me deugt dat je zelfs in far-far-away-GHANA nog soortgenootjes tegenkomt! Wat zal jij geknort hebben met je mede puma-gangers. Doet me ook deugd dat je nog altijd zoon kindervriend, tijd en afstand het maakt niks uit.. jij blijft lekker jezelf, yeah! HAVE FUN HONEY PONEY gr.

• 27 April 2013 - 19:46

Troeltje:

Hoe ruikt het daar, is er veel te snuffelen.
    Heb je al regen gehad .go wat zijn die apen brutaal.
    liefs patrice xxxxxx

• 27 April 2013 - 22:18

Lilian:

20 olifanten, jeetje!!!! Echt heel erg vet marrie dat je zoveel leuke beestjes gezien hebt, je zult wel helemaal in je nopjes zijn :) echt chill ook dat jullie af en toe uitstapjes kunnen maken en zo op sleeptouw genomen worden (bijna letterlijk haha), ook erg fijn dat je tenminste weet dat het lekker fout kan gaan :p
    geniet ervan snarrie, ik ga je morgen weer bellen! kussieeess

• 01 Mei 2013 - 20:48

Eugene:

Superrr leukk, zo'n bush-avontuur. Ik had er graag bij zijn geweest. Zo bij die apen, olifanten enzo..
    Ecchhtt te gek hoor!! Xie het zo voor me..